Munca , munca si iar munca

Asta am facut cind am venit. Era perioada in care cu greu gaseai munca la negru asa ca am inceput sa caut de munca pe la restaurantele italiene. Am luat toate restaurantele la pas si am intrat . Chiar si acum dupa 8 ani ma mai duc la unele dintre ele dar in alta calitate si ma gindesc cu noastalgie si cind ma mai intersectez cu patronul de multe ori sau mai vorbim la telefon ma apuca o …ceva  …ciudat. Dar in fine.. am inceput sa caut in stinga si-n dreapta cite ceva. Eram pe punctul de a pleca de aici cu directia Portugalia dar inainte cu o zi m-a sunat un machedon care avea un restaurant undeva in centru. Un om destul de bun in principiu. Cam zgircit totusi. Am fost la el si i-am spus ca sint in situatia in care sa plec daca nu gasesc ceva de munca. El mi-a dat munca si am inceput la spalat vase. Ma chema de la 18.00 ca sa economiseasca bani si pina la 24.00 dar de multe ori stateam si pina la 01. Ma platea cu 200 dkk/zi. De unde dracu sa stiu  eu cum statea treba pe aici. Erau niste romani pe aici dar ma duceam din cind in cind pe la ei pe la munca dar erau asa ursuzi si inchisi. Le spuneam ca nu vin sa le iau munca lor. Era 1 singur baiat cu care mai mergeam din cind in cind la o bere si mergeam sa-l vad, sa mai schimb o vorba in romaneste. Ceilalti romani erau cam asa cum v-am spus . Reticienti la noii veniti. Le era frica ca vine cineva si le fura ciorba din farfurie. Incet am inceput sa am mai multe ore si am plecat si de la machedonul ala care in fine , ulterior s-a demonstrat era o curva cu doua fete. Eu fiind credul si prost. Dar asa e .

Am schimbat restaurantele, bineinteles nu mai spalam vase deja ajunsesem ” bucatar nevoie mare” si luam si ceva bani frumosi, chiar foarte frumosi. Nu pot sa spun cit ca vin taxele si ma inhata. Am stat inca 2 ani in bucatarii la intuneric fara sa ma bucur prea mult de lumina zilei si ulterior am decis sa ies in bataia soarelui danez deschizind o firma care se numea ,,DANRUM”.

2 răspunsuri la „Munca , munca si iar munca

  1. Nu e greu este foarte simplu. In perioada cind nu eram in UE si nu erai rezident era un pic mai greu. E usor si frumos daca iti place sa faci afaceri in Danemarca. Diferenta cu Romania e ca aici la nivel mic si mediu exista o adevarata concurenta si asta face jocul frumos. In schimb la nvel inalt e altceva. Sint multi profesionisti in ceea ce fac

Lasă un răspuns

