Alegerile si ambasada diavolului

Urmeza sa votam, sau sa votati. Eu poate nu , sau poate da. Dar ce si cum votam?

Pleaca ai nostrii. vin ai nostri. Am incercat sa scriu ceva despre alegeri dar nu mi-am gasit nimic in nuca mea. Indiferent de ce vom face sau vom incerca sa facem, va fi in continuare la fel. Ceva de genul

Am sa scriu o poveste despre Ambasada Romaniei din Danemarca, o poveste care se intimpla acum 4 1/2 -5 ani in urma, inainte de alegerile celelalte. Nu de alta dar ei sint reprezentantii stapinilor. Nu e nimic personal in ceea ce urmeza ci e o constatare a unei situatii reale pe care am avut-o.

Era frig si ploua ca dracu. Masina mi se stricase si trebuia sa iau autobuzul. Trebuia sa ajung sa discut cu cineva care ar fi putut sa ma informeze cu privire la modalitatile de export din Romania in UE. Daca exista ceva ajutoare pt societatile romanesti care fac export si care ar fi alea, si daca stiu care este sistemul de import din Danemarca asta in situatia in care Romania nu era membra UE. Rahaturi din astea. Nimic secrete de stat.

In timpul ala era un plan sa se construiasca linga Dragør niste case de vacanta. Cunoscusem una bucata  danez care avea o firma de constructii si care construia case din lemn importate din Suedia. Proiectul era pentru 20 de case . Stind noi de vorba azi , miine , poimiine uite asa la o bere doua trei, tot spunindu-i eu ce frumoasa e Romania ( pe timpul ala eram in limba dupa ea ) ,ca are aia ,si aia, si aia,  si paduri , si ma intreaba ca daca e sa cumpere case din lemn din Romania sau cherestea ,ceva bun calitativ ca eu ii zugraveam o Romanie utopica oricum, asa cum unii romani pripasiti pe aciulea incerca sa-mi arate ce frumos e vopsit gardul , problema e ca eu stiu ca dupa gard e…dar in fine, pretul ar trebui sa fie mai bun decit in Suedia. De unde dracu sa stiu eu de Suedia. Fusesem in Malmø si atit. Ce au ei paduri asa multe?  Raspuns :DA si au . Am vazut ulterior. Dar lasa….

Ajung la ambasada. Plouat , cu parul pina la cur eram, aveam jeaca de peleu pe mine si intru. Ati vazut vreodata o fata din aia de baieti cu ochi albastrii holbinduse parca-l vazuse pe dracu? Eu da. Ma gindeam ca sint tari si sint fara frica.

Ma intreba nea Secu:

-Pasaportul d-voastra va rog, uitindu-se pe sub sprincene.

Il dau si se apuca sa scrie.

-Locuiti aici in Danemarca ?

-Da , zic.

-Unde ?

-Tårnby

-?

-Kastrup, linga aeroport.

Si incepe interogatiul. De cit timp stati, ce faceti, ce ati facut. Pai e politie, sau ambasada? Probabil gresisem adresa. In fine il cheama pe atasatul economic. Un burtos la 60 de ani se vedea a tipul avuse ochi albastri in tinerete si ma introdu-s in camera de primire. Acolo unde se si voteaza. Ma uit in stinga ma uit in dreapta, ma uit pe jos, statea frumos la loc de cinste Iliescu care ridea precum curva dintr-o fotografie. Gindeam eu in sinea mea, „astia se orgasmeaza cind ii vad fata?” .Ma asez pe o canapea care facuse razboiul troian, si ma uit la covorul de pe jos care era ros , cred ca era de pe timpul regelui Burebista. Mobila toata la fel , Ceva sinistru, parca te intorceai in ani 40 doar ca atunci astea erau noi si acum sint ca vai de mama  lor. Ce frumos ne primim oaspetii in ambasada Romaniei. Nu ma gindeam la noi muritorii de rind dar daca e sa vina cineva … oricine….

In fine…ii povestesc ce vreau si sa-mi dea informatiile , la care el.

-Spune-i danezului sa ma sune si uite cartea mea de vizita .

Pai nu venisem eu ca asa am vrut eu. El mi-a spus sa vin. El nu a vrut sa vina de la inceput. Mic si prost eram

-Avem de toate , spune el. Il putem ajuta sa importe din Romania. Avem multe firme care vor sa exporte in Danemarca si sa vina sa discute cu mine.

Ceva de genul MARASESTi = Ambasada Romaniei = Pe aici nu se trece.

M-am dus bou si am plecat vaca. Ce misto. Ii spun danezului uite asa asa asa . Zise el:

-Sa stea ei acolo ca nu ma intreseaza. Eu nu vreau sa ii cunosc, vreau doar informatiile pe care ei sint datori sa le dea. Daca nu vor , nu vor si gata.

Ulterior mi-am dat seama ca Ambasada Romaniei e Societate Comerciala care nu se supune nimanui.

L-a retrogadat cica. Oricum astia acolo au program ca la gravide. Muncesc mult si cu eficienta. Ca fapt divers va spun ca este  ambasada din Danemarca care are cel mai mic numar de ore deschis pentru public( sectia consulara) , si nu are program de dupa amiaza. Ca cei care muncesc de dimineata trebuie sa plece de la munca sa se duca cu sarut mina la …STAPINI…Si colac peste pupaza e deschis doar 4 zile. Ce frumos .  Cred ca toti dintre voi care cind va e dor de Romania mergeti la ambasada sau la consulat sa va mai plecati capul …la ghisheul cu geam termopan.. 🙂 .

Si pe timpul ala era un consul smecher de Romania asa ca sa moara danezul de invidie. L-au schimbat dupa alegeri si l-au facut atasat cultural. Ce misto. L-am mai vazut ultima data in faimosul Bar Dracula, beat ca orice roman sau danez care se respecta. Nu stiu daca venise la agatat ceva prospaturi sau sa arate ce smecher e. Poate si una si alta.

Ulterior am mai fost la ambasada cu treburi , cu o procura, ba sa mai votez, ba alta procura.O procura acum 5 ani era 150dkk acum e 450Dkk. S-au scumpit figurile. Salariile nu au crescut cu un coeficient egal nici in Danemarca nici in Romania. Dar cheltuielile lor personale ….DA. Ce credeti ca sint bani impozitati? Vine cineva de la taxe din Romania sa-i controleze?. Sigur se fac cam in jur de 10-20 procuri pe zi asta inseamna cam 700-1500 euro / zi. Cam 5000 euro/ saptamina si cam 250000 euro/an. Bani astia se duc in ce? In geamul termopan? In mobilier? Toate cheltuielile sint bagate la bugetul de stat . Dar nu cred ca si incasarile ca ar fi prea cinstit. Dar…sint cam prost pentru o situatie asa de complexa.Si sigur cit timp voi fi roman am sa ma tot duc la ei. Si am sa ma duc cu fruntea sus ca sint roman si am dreptul si obligatia sa ma umilesc in fata lor la un ghiseu ca in Romania, ca de, e teritoriu romanesc, si sa ma uit printre gratiile de la ferestre ramase de pe timpul comunistilor, asa ca nu cumva sa uit cum e sa fi in puscarie. Sarut mina boieri dumneavoastra. Am venit sa dau bani cash, bani negri pentru voi , pentru zile albe si insorite in vacantele din tari exotice, pentru lanturile de aur ale pitipoancelor care le aveti sau cocalarilor ce sinteti. Veti avea grija boieri dumneavoastra sa ma tratati ca o nulitate , ceea ce poate si sint, nu va contrazic,sa nu uit  nicidata ca sint ROMAN si din pacate mama nu a fost secretara la partid sau tata securist ca sa fiu si eu cineva, nu am pupat cururi asa cum mi-a spus d-nul Constantinescu in anul de gratie 1993.

Si daca aveti treburi urgente ( moare cineva din familie sau e pe moarte) programati-le inainte deoarece rezolvarea lor la ambasada de face cu  programare ca sint foarte ocupati. Au mult de lucru si lucreaza cu productivitate. Extras de pe site-ul oficial: SERVICII CONSULARE – pe baza de programare – PE DATA DE 1 MAI NU SE POT FACE PROGRAMARI

http://copenhaga.mae.ro/

Asta doar ca sa vedeti un pic de Romania in Danemarca.

Aveti grija ce si cum votati.

Ei sint rezultatul alegerilor.

Alegeti
Constatare
Ambasada Romaniei din Copenhaga e singura cladire din Danemarca care are cele mai multe antene dezafectate pe m2. Acoperisul arata ca si cum acolo s-ar fi aflat o statie de radio emisie , receptie de pe timpul comunistilor.Cind merge-ti pe acolo priviti si minunati-va.

E o vorba romaneasca ca omul sfinteste locul.

Nu e valabil si pentru ei. De ce oare? Pai din cauza ca asa cum v-am spus EI NU SINT OAMENI.
Citeste Update la Ambasada

Lasă un răspuns

