Ungdom forsvar

Nu am mai spus nimic in ultimul timp. Am avut „treaba” si „afaceri” de rezolvat. Apropo sa vedeti ghilimelele. Daca nu le vedeti duceti-va la un oculist 🙂 M-am intors sa scriu ceva despre Ungdom, asa-zisii Punk-eri sau Emo, sau cum dracu ii mai numesc unii

Am scris de seminarul impotriva sumitului incalzirii globale care va avea loc anul acesta in Copenhaga. Acum am sa spun ceva despre cei pe care toti ii cunosc ca Ungdom. Adica cei care acum 2 ani au dat foc prin Nørrebro, care aveau Ungdomhuset pe Jagtvej si care le fac tot felul de probleme autoritatilor si nu numai. Eu personal din aceasta cauza a trebuit sa ma mut din Nørrebro. Dupa nici 3 luni de zile , masinile de la firma cu care ma duceam acasa erau pline de grafiti. Firma a  avut o gramada de cheltuieli sa le curate ceea ce facea imposibila parcarea in acea zona. Ajunsesera pina pe Islands Brygge si a pictat camionul de iti era mai mare dragul. O gramada de bani a costat curatarea lor si pe linga asta si acum sint pe poarta insemnele migratiei lor. Dupa demolarea casei isi facusera culcus la etajul de deasupra depozitului de  suna alarma toata noaptea obligindu-ma sa ma duc in miez de noapte sa vad cum stau lucrurile. Au spart usile si au furat niste ciorapi de dama si niste roti. Intr-un cuvint mi-au facut destul de multe probleme. Dar…Dar…ce sint ei ? Sint niste tineri, mai rebeli, poate asa cum am fost si eu la 17 ani, care sint manipulati si pentru care putinii bani pe care ii au ii fac fericiti.  Care au grupurile lor, nu sint violenti precum manelistii, asculta multa muzica cu mesaj si mai putin floricele pe cimpii. La nivelul lor , printre aburii alcoolului sau al fumului de marijuana sint impotriva a tot ceea te face sa nu fi liber de a decide ceea ce vrei si ceea ce-ti place. In spatele celor care ii vezi pe strada se afla o organizatie si niste baieti destepti care incearca sa echilibreze balanta adevarului si din alt unghi. Toti vedem ce face Fogh, Pia, Basescu sau Vadim. Tori stim ca sistemul asa cum e el , e permisiv pentru unii putini si restrictiv pentru majoritatea. Ei nu fac alceva decit inclina balanta un pic in defavoarea sistemului. Ca e bine sau e rau, nu sint eu sa judec dar macar sa vad ca este un rau necesar pot. Ne place de ei sau nu, ne indentificam cu ei sau nu , ei sint parte din societate chiar daca vrem sau nu. Asa cum altii ne spun minciuni frumoase pe care vrem sa le auzim e bine in oceanul asta de manipulare si de prostire sa existe o alternativa, o balanta care sa poata sa influenteze, putin dar semnificativ libertatea de opinie si libertatea de a alege ceea ce e bine pentru tine.

Intr-un sistem in care sclavii sintem noi, intr-un sistem in care cei care platesc sint pulimea , cei initiati , cei mai potenti fac regulile jocului. Ei au fost tot timpul Gica-Contra si chiar daca am avut motive sa-i urasc nu am facut-o. Intradevar nu mi-au da foc la masina 🙂 ,nu inca.

Bine, bine puteti spune,”ce dracu m-a apucat” , pai simplu. L-am vazut pe Amba cum le expica baietilor de la Noreco, l-am vazut pe Boc in parlament, l-am vazut pe Fogh si Pia …..pe toti si toti se gindesc la mine. Mai e si cite un gornist care urla din cind in cind ca babuinul. Chestia e ca nici unul nu-mi da nimic ci doar imi cere. Iti spune sa ai rabdare ca o sa fie bine. Pai ar fi bine sa-i spuna tatalui meu, sau al tau poate ii vor crede ei. Imi ia, imi fura legal. Si atunci mi-am adus aminte de adolescenta si cum eram eu Gica -Contra. Si cum ma bateam cu tiganii prin 91-92, cum ma alerga politia romana ca eram cu plete si cu lanturi , cum eram privit de manelistii ulteriori ca o paria, cum ca stateam pe plaja si beam bere , etc. Multe rahaturi de genul asta. Intre timp noi astia care eram mai jegosi mai nespalati , mai imputiti ne-am carabanit si au ramas manelistii, tiganii. In Danemarca in schimb au ramas . Sint si exista cei care au dreptul de a se opune. Sint multi ii vedeti pe strada, si totusi exista greutatea pe care sa o pui in celalalt taler al balantei. Din cauza asta Danemarca , asa cum e ea, cu plusurile si minusurile ei are o greutate care sa o pui in celalalt taler al balantei. Daca e bine sau rau nu stiu dar un lucru sint sigur. Pentru mine este bine. Asta e si motivul pentru care a devenit subit un interes pentru multi „cautatori de aur” din Europa.

Nu e o chestiune de ego personal ci o reflectie a mea personala. A realitatii in care traiesc. Timpul peste mine trece vazindu-mi copilul crescind , si parintii murind cu speranta ca o sa fie mai bine. Oare cind ?

Un răspuns la „Ungdom forsvar

Lasă un răspuns

