Masini in Danemarca

Renuntasem sa mai scriu. Nu prea am mai avut chef de polemici. Sa-i dau intr-una ci copy/paste nu-i genul meu si intrasem la hibernare. II las pe altii sa se ocupe de asta. Dar un subiect interesant am vazut pe site-ul lui Horia http://danemarca.dk/index.php?c=2640 si mi-am spus ca oricit de mult le explici unora nu inteleg. Sint smecheri si merg pe principiul , lasa ca nu ma prind, sau lasa ca sint prosti. ( danezii) Am citit si comentariile la cele intimplate respectivului. Imi pare rau ce sa spun dar isi merita soarta. Asa cum a dat pest site-ul lui Horia sa scrie ce i s-a intimplat sigur a gasit si informatiile cu privire la masini in Danemarca   . Printre miile de legi cu privire la taxe, impozite, drepturi si obligatii ale sistemului danez cele referitoare la masini sint un subiect in care multi destepti isi dau cu parerea. Cel care a patit-o spune ca are contract pina in Iunie dar nu spune de cit timp e aici. Dar nu asta e scopul articoluui. Ce vreau sa scriu este despre sistemul de taxe si transport privat in Danemarca. Dupa cite se stie acum citeva saptamini au fost facute multe razii si in Copenhaga masinilor cu numere de inmatriculare straine. Au fost confiscate destul de multe. Majoritatea erau masini inregistrate in Suedia iar soferii erau rezidenti danezi. De ce se confisca? Simplu: legea daneza cu privire la masinile inregistrate in alta tara e destul de precisa. Un rezident sau cetatean danez nu are dreptul sa conduca pe teritoriul Danemarcei masina inregistrata in alta tara decit in cazuri speciale.

1. Cind proprietarul masinii se afla in masina

2. Cind masina e inchiriata in alta tara si se afla in tranzit.

Atunci cind esti in schimb muncitor in Danemarca si esti rezident fiscal si cu domiciliul de ex. in Romania nu te supui regulilor.

Conform legilor de rezidenta un cetatean al UE poate avea locul de munca in Danemarca si rezidenta fiscala UE ( Romania ) timp de 1 an calendaristic de la primirea CPR -Ului danez. Ce inseamna si cum se poate face astea le gasiti la Taxe si impozite.

Deci , in concluzie atita timp cit esti rezident in Danemarca trebuie sa respecti legea daneza. Chiar daca esti cetatean UE asta nu-ti da dreptul de a nu le respecta. Daca nu le sti, informeaza-te. Daca nu esti in stare sa te informezi stai acasa. Citeste si invata. Nu esti in stare sa citesti, leaga-ti o piatra de git si sari in cea mai adinca apa gasita pe teritoriul Romaniei ( UE ). Daca totusi te incapatinezi in prostia ta sa faci precum tiganul sau boul sa te bagi cu capul inainte, acceptati soarta de platitor de amenzi. Daca totusi crezi ca doar tu esti destept, doar pentru simplul fapt ca esti roman descurcaret si te tragi dintr-un neam de daci si de romani, sa nu te inseli cind va veni vremea scadentei. Au mai facut si altii inaintea ta poate un pic mai inteligenti si mai bazati si au luat-o in freza.

Mai pe romaneste , sistemul te lasa sa iei dar sa si dai ceva inapoi. Dhiar daca esti cetean UE nu poti sa stai cu curu in doua luntre, sau sa sugi de la doua mame. Chiar daca ti-ar place sa le ai pe toate , adica salariul de 2000 de euro si  masina TATA NANO de 2000 de euro din India nu merge. Inteleg ca e frustrant pentru unii care sint saraci cu duhul si ar vrea ei sa se dea mare la ei in sat cu un Q7 mergind printre porcii din fermele de pe aici dar nu fi nesimtit. Dar daca vrei sa fi, atunci , in situatia in care te prinde la „furat„, ciocul mic si joc de glezne. Nu s-a intilnit hotul cu prostul pe soselele din Danemarca. Daca smecheria tine la unul sau la altul sa nu se sparga ulciorul chiar la tine.

Masina pe care o conduci daca este inregistrata in alta tara ( Romania ), plateste taxele in Romania. Taxele din care se platesc „asfaltarea strazilor” din Romania . In schimb masina ta ruleaza in Danemarca si plateste , NU, taxe in Danemarca. O fi UE, o fi nedrept dar e logic. Atita timp cit domiciliezi in Danemarca si mergi cu masina pe drumurile daneze sa platesti taxe pentru ele. Nu ca e obligatoriu necesar dar asa e legea si in Romania numai ca acolo nu se aplica. Nu sint adeptul taxarii dar de la asta la nesimtire e drum lung. In rest sa auzim numai de bine. 🙂 🙂

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=213873&vId=0&x=RO informatii generale in romana

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1727971&vId=201863&i=8#i1727971- reguli speciale in romana

În cazul în care sunteti lucrator transfrontalier
În cazul în care câstigati în Danemarca mai mult de 75 la suta din venitul dumneavoastra anual, puteti solicita sa fiti impozitat în conformitate cu asa-numita regula pentru lucratorii transfrontalieri. În esenta, în calitate de lucrator transfrontalier sunteti îndreptatit sa beneficiati de aceleasi alocatii si deduceri pentru impozit de care beneficiaza persoanele care locuiesc în Danemarca.

Schema celor 25 %
În cazul în care sunteti cercetator sau în cazul în care câstigati mai mult de 65.000 DKK (coroane daneze) în fiecare luna, s-ar putea sa fie posibil sa fiti acoperit de o schema în care platiti 25 % ca impozit, precum si contributiile pentru piata muncii.

În ambele cazuri puteti lua legatura cu SKAT pentru informatii suplimentare.

Autoturismele straine în Danemarca
În cazul în care utilizati în Danemarca un autoturism care este înmatriculat în tara dumneavoastra, regulile în vigoare în Danemarca s-ar putea sa impuna plata unei taxe de înregistrare a autoturismului. Cu toate acestea, puteti solicita la SKAT permisiunea de a conduce autoturismul în Danemarca, fara plata acestei taxe de înregistrare. Luati legatura cu SKAT pentru informatii suplimentare sau în cazul în care aveti alte întrebari.

Si cu sula-n fund, si cu sufletu-n rai nu mege. Stiti ce s-a intimplat cu Sodoma si Gomora

13 răspunsuri la „Masini in Danemarca

  1. Sa stii ca masina o am de mai putin de 9 luni,si nu am mai mult de 2 ani in Dk.Apoi la incept cand am strans un ban am cumparat un harb de masina danez ca atat imi permitem sa imi fac si eu cumparaturile,pana anul trecut cand sotia era sa se rastoarne circuland in linie dreapta noroc sa sa oprit in sant(a sarit pivotul)si apoi Dragul meu sa iti mai spun ceva cat polua si cata siguranta aveam in aceea masina????? si apoi te vad foarte documentat cat costa asigurarea in dk pt.cei sub 25 de ani??cred ca stii foarte bine,chiar muncim numai pt. statul danez……

  2. Asadar esti de mai mult de 1 an de zile iar banii de pe masina ii ai din munca in Danemarca. Asta inseamna ca esti rezident danez si ca urmare esti obligat sa respecti legea aia de mai sus. Nu vreau sa stiu ce masina ai dar sigur ai dat ceva bani pe ea in Romania deci … asa e viata. Oricum nu cred ca se va putea face ceva . Amenda o vei plati daca nu vei intra la chestia cu taxele ceea ce va fi nasol. Intradevar se pare ca te incadrezi in categorie. Scuze dar asta e…

  3. nu stiu daca esti rezident , pt a fi rezident trebuie sa ai minimum 5 ani in dk si apoi tre sa ceri pt permis de rezidenta

  4. Ionut@ Primul an esti lucrator transfrontarier cu rezidenta in Romania(benevol), urmeaza dupa primul an urmeaza REZIDENTA TEMPORARA , citeste legile si informeaza-te, dupa 5 ani esti REZIDENT PERMANENT. Rezidenta fie ea temporara sau permanenta e rezidenta. Nu intelegi e treaba ta.

  5. sa mai stii ceva draga danezule parvenit:de la 1 mai ,poate nu stii tu,dar salariile s-au micsorat considerabil.da taxele sunt aceleasi!!!
    parca nu prea te trage inima sa dai mai tot salarul pe taxe si asigurari si mai stiu eu ce dracu,nu???

  6. salut. ma poate lamuri cineva ce probleme pot avea daca nu achit impozitul skat din dk? am lucrat acolo in 2008 si mi-au venit ceva plicuri (4 la numar) in care mi se spune de o suma enorma 26246 kr ? multumesc anticipat

  7. buna!am si eu o intrebare.sunt roman in vacanta in danemarca,am masina inmatriculata in anglia,nu sunt rezident in anglia,dar masina e pe numele meu.credeti ca imi pot lua masiana daca sunt doar in vacanta,si daca nu,cat timp pot circula cu ea in danemarca.

  8. tocmai mi-a fost conficata masina de skat . sunt rezident aici de luna . ce pot face sau ce trebuie sa fac sa-mi recapat masina ? ma poate ajuta cineva?

    • In principiu ar trebui sa mergi in instanța. In realitate nu prea poti sa faci nimic. Asa e legea si asa se fura munca ta de către statul danez. Nu vreau sa te demoralizez , dar asa este. Scrie-mi intamplarea si trimite-mi pe email. Am sa o prezint la un prieten avocat , poate reuseste el sa vadă ceva in intamplarea ta. Ceva ilegal si asa ai șanse.

      • pai am venit in danemarca in noiembrie la un prieten care a reusit sa ma bage la munca la el , am inceput munca pe 17 noiembrie am primit un contract de 3 luni , seful mi-a zis sa aplic pentru cardul galben ca sa pot sa primesc bani. am fost de sarbatori acasa si cand mam intors am luat si masina am revenit in dk pe 4-5 ianuarie , azi am mers in oras si o masina in civil cu 2 baieti si o doamna ma-u oprit le-am dat cardul galbe si permisul apoi certificatu de inmatriculare a masini , ma-u intrebat daca am bani la mine si le-am zis ca nu 80.000 dk pe loc in mana .apoi ma-u pus sa semnez pe o bucata de hartie unde scria ceva in daneza nu am vrut bine inteles la inceput, apoi ei au zis ca daca nu semnez o sa ma de-a in judecata si acolo tot o sa-mi ia masina. au zis sa stau acasa si sa astept sentinta de la skat . apoi iam intrebat daca imi dau ceva vreo notificare ceva . politistul mi-a dat cartea lui de vizita

      • Conform legi daca ai un contract limitat e o posibilitate sa faci apel. Mergi la Skat cu contractul sau contacteaza politia. Daca declari ca nu ai știut legea si contractul e doar de 3 luni adică are termen de încheiere atunci ai șanse ca Skatul sa iti ofere clementa. Nu știu in ce oras stai dar sigur in Aalborg se afla RETSHJÆLP. Poti sa iti prezintă acolo cazul in amanunt si ei vor prelua cazul tau. Cred ca ei te pot ajuta mai repede. http://www.aalborgretshjaelp.dk/

Lasă un răspuns

