Romanian Transformers

Nu am mai spus nimic de ceva timp . Am fost cam trist si nu am vrut sa imi scriu anumite ginduri care veneau obsedant in mintea mea. Am scris citeva articole dar nu le-am publicat deoarece nu aveau sens. Erau amestecate cu frustrari si tristete, erau prea pline de adevar si mult prea directe.  Fara culori doar cu nuante. Alb si negru. Am trecut printr-o pasa proasta , am simtit cum pamintul se desface sub picioare si cum agresivitatea si rautatea se navalesc asupra mea, cum  tristetea si resemnarea isi intra in drepturi.Experienta ciudata care m-a facut sa rememorez ultimii 2 ani de zile alaturi de un „prieten” un om care l-am luat dintr-un bar si care in doi ani s-a transformat. De la prieten la dusman, de la alfa la omega sau cum s-ar mai spune. Nu cred ca sint in stare sa spun in cuvinte tristetea pe care o am si nici nu doresc asta in mod special. Ea vine ca urmare a situatiei ingrate pe care  unii oameni o au si mai mult , o creeaza incetul cu incetul. Dar aceste lucruri m-au determinat sa inventariez transformarea romanului, a unora , care uita de unde a plecat. De la un „vagabond” fara un viitor sigur , la o persoana ascunsa, o persoana care sa lucreze pe la spate, o persoana care te santajeaza, o persoana care nu respecta nimic. Fara bun simt fara nimic. Acum toata chestia asta e normala, nu e nimic grav dar e trist sa vezi si sa calculezi ca asa ca el exista foarte multi. Majoritatea babuinilor care de exemplu ii injura pe aia care le dau un salariu, le dau posibilitatea sa-si cistige un ban, cerindu-si mai multe drepturi decit majoritatea, acesti minoritari babuini precum tiganii care urla ca din gura de sarpe ca sint asupriti si umiliti. Ei, cei care au uitat de unde au plecat si tot ei cei care asteapta la pinda sa sfisie un pic precum e cintecul ala: „din bucata mea de piine am crescut un om s-un ciine…..” E normal s-ar spune, e normal dar sa nu se intimple la mine 🙂 Tote aceste specimene de babuini profitori si destul de periculosi sint la fel. Exista de la inceput chestia cu „fa-te frate cu dracu pina treci puntea” dar de multe ori se tranforma in drac. Nu e suficient sa faca parte din familie. Daca nu devine el tartorul degeaba. Si pentru asta e in stare de orice. Saracia naste monstrii (nu toti) , si daca ii mai dai si putere prostului, tine-te bine in hora.

1.La inceput sint umili, servili, te ling in cur , te perie etc. Isi pling de mila ca ti-e rusine tie ca om de situatia lui. Deobicei precum tiganul.

2.Ulterior incerca sa fie prietenosi si de ce nu foarte prietenosi. Sint piinea lui D-zeu si foarte saritori la nevoie.Numai miere.

3.Urmatorul pas, e superioritatea. Chestia ca ” Lasa ma ca stiu eu” sau chestia cealalta cu „Nu e ma asa

4.Perioada de tatonare si creearea de polemici. Ridicarea egoului in stratosfera.

5.Ignorarea totala. Momentul unde nu mai esti important, momentul unde te ocoleste si se ascunde.

6.Lucraturile pe la spate si vorbe aruncate pe la spate persoanelor cunoscute prin intermediul tau. Defaimarea si pregatirea loviturii.

7. Lovitura de gratie unde te darima fara sa clipeasca.

Daca ii tai macaroana inainte , incepe sa te santajeze. Incepe sa isi arate demonul. Incepe sa te ameninte. Incepe sa gindeasca o noua strategie de a te darima. Ceva diabolic si mizer.

E un fel de a spune , „fereste-ma doamne de prieteni ca de dusmani ma feresc eu singur„. Multi s-ar identifica cu acest mod de abordare si de transformare. Aici nu prea merge intradevar dar banul e ochiul dracului. Aceste ciudatenii sint aceia care cind se duc acasa la parinti sint tratati precum regii si carora acest statul ii vine bine si se simte importanti nevoie mare. Dar transformarea asta e o transformare normala a multora , un singur lucru e greu de facut in Danemarca. Sa-l sapi pe altul ami ales daca e danez. Si daca nu poti sa-l sapi, este al dracului. Daca nu poti sa-i smecheresti cu taxele sau cu masina ta de Romania sint imputiti. Daca nu esti in stare sa i-o tragi la o daneza, sint curve, danezul daca nu te baga in seama, e alcoolic. Si uite asa transformarea romanului este reala. Si uite asa babuinii si frustratii care stau mai mult prin bai decit prin paturile danezelor onanisti patologici sau celor pentru care verticalitatea legilor, imposibilitatea de a face smecheriile sau romanismele cu care sint obisnuiti de catre cei care poate i-au educat, ingroasa numarul frustratilor.

Este si mai trist cind asa zisii „prieteni” ar face orice sa te „lucreze” sa te darime doar pentru satisfactia de a-ti ride in fata. Chestia asta pentru un emigrant , un roman sa o faca cu un danez, mai greu si poate din cauza asta si agresivitatea unora.Poate din cauza asta e si vorba aia ca unde sint 2 romani e bine. Al treilea e deja in plus sau daca nu e in plus incep problemele.

Mi-am mai facut un dusman sau poate ca mai multi. S-a mai ingrosat numarul frustratilor cu inca unul. Inca unul in plus care m-a injurat printre dinti prin spate are posibilitatea sa ma injure in gura mare. Multi uita de unde au plecat, ca totusi cuiva ii datoram ceva si macar sa-i rasplatim cu respect. Nimeni nu spune ca trebuie sa ne slugarim la infinit dar un respect fata de cel care nee-a oferit posibilitatea sa fim ceea ce sintem e normal. Fata de danzul care ne-a angajat , fata de colegii cu care am lucrat sau fata de cei pe care ii salutam fara sa-i cunoastem pe strada. Acest respect pe care multi nu-l au , nu le-au dat cei 7 ani de acasa nici parintii si nici bunicii. Respectul care le lispseste si care ma determina sa le spun BABUINI. Si daca un om normal , nu are respect fata de cel care iti intinde o mina de ajutor care te scoate din mizeria in care te tirasti zilnic, ce pretentii sa ai de la Autoritati? Ce pretentii sa ai de la altii care te vad doar o vaca de muls? Eu nu sint vaca, sint taur si de aceea ii invit pe toti cei care doresc sa ma mulga sa o faca. Le dau 100 dkk bani negri, neimpozabili. Servirea se face numai cu programare pe baza de e-mail ca la ambasada.

5 răspunsuri la „Romanian Transformers

  1. E trist si imi pare rau ca din cauza unor astfel de „prieteni” ajungi sa iti pierzi increderea in toti oamenii, ajungi sa te izolezi si sa sufli si in iaurt.
    Dar, ce nu ne omoara ne face mai puternici si partea buna e ca si asta e o experienta din carea ai invatat ceva nou. O experienta de viata dureroasa, dar utila. Oricum, din pct. meu de vedere ma bucur ca te-ai intors cu un articol bun…unul din cele mai bune de pe acest blog.

    • Ma flatezi 🙂 Am curajul sa fiu si trist. Dar increderea nu o pierd ci doar e bine ca se separa griul de neghina. Intr-o parte omul si-ntr-o parte primata. E o realitate p care ipocritii nu vor sa o vada sau o ascund pregum gunoiul sub covor si asa cum aispus, „What doesn’t kill you makes you stronger”

  2. Salut ! Cred ca cel care ti-a facut terci sufletul in vara asta , de fapt ,te-a ajutat sa devii mai pragmatic decat ai fost ! Ar fi fost mai trist sa fi facut parte din familie ! Legaturile de sange sunt ca un steag ce tre’ sa-l porti , cele ocazionale sunt doar o experienta ce rareori e placuta ! Numai sanatate , de la unu’ care te ,,citeste,, des !!

    • Nu mi l-a facut terci, ma asteptam la asta de ceva timp, e nasol atunci cind vezi cum se lucreaza la cel mai josnic nivel de primata. L-am lasat prea mult poate si din cauza asta si situatia ulterioara. Era prea sigur si de aceea a ramas socat dar e totusi trist sa vezi josnicia unor oameni cu care stai mai mult decit nevasta 🙂 Dar asa sint si buni si rai , pacat ca din 3 doi sint javre. Cine o sa simta cu musca pe caciula iar o sa faca valuri. Eu sint un simplu sclav care nu contez oricum. Babuinii sa nu se supere. 😀 Te salut si spar sa ne mai auzim cind mai treci prin imperiu.

Lasă un răspuns

