Dincolo de aparente

Ieri am fost la Bierica din Ordrup, la intilnirea cu Episcopul Vicar Campineanu, Episcopul Macarie, Excelenta sa Ambasadorul Micula Minune si majoritatea preotilor din Scandinavia. In spatele fastuoasei ceremonii care s-a intins de la 0ra 10 pina la ora 18 sint multe amanunte demne de luat in consideratie. Voi incepe sa scriu citeva articole referitoare la fiecare dintre persoanele mentionate, citeva articole care vor arata ceea ce am vazut  eu in spatele fiecarui discurs sau in spatele fiecarei grimase ale acestora.

Slujba a fost foarte frumosa, cam lunga si plictisitoare la un moment dat dar toti cei aflati acolo cred ca ne-am simtit bine. Dar, cum intotdeauna este un DAR, in spatele fastului, in spatele cuvintelor, si in spatele zimbetelor de cele mai multe ori fortate, in spatele „normalitatii” se ascund ca de obicei anumite interese destul de neortodoxe chiat daca biserica este ortodoxa. Interesant este faptul ca oamenii chiar daca sint sa spunem „de treaba” sau sint de „comitet” sau oameni buni exista un limbaj al trupului, exista un limbaj de lemn sau anumite mesaje transmise.

Cum se stie apartenenta bisericii la politica, nici ambasadorul nu a lipsit.

Exceleta sa( asa cum i s-a adresat preotul Daniel) Ambasadorul Micula a fost un pic retras pe timpul slujbei.Ulterior , la Agapa de dupa slujba totul numai un zimbet, o amabilitate si o „deschidere” pe care am vazut-o, destul de fortata si totusi foarte interesata de cei care eram adunati acolo.

Episcopul Patriarhal Campineanu, o persoana cu o carisma si o vorba de om cu „cojones” , o personalitate cu o putere sa-i spunem hipnotica sau o fi har, nu stiu, dar totusi destul de diplomat. Se vede de la o posta ca e uns cu multe alifii si are scoala unui discurs care sa te mobilizeze, dar de discursul lui am sa spun cu alta ocazie.

Episcopul Macarie, nu se dezice nici de data asta. O oaie ratacita printre firele papusarilor, care nu-si gaseste locul. Pierdut in timp si spatiu, traind intr-o realitate iluzorie, nu face alceva decit sa-mi intareasca convingerea ca e „vai de el„. Nu pot sa-mi dau seama cum poti sa devi Episcop cu o asa de mare influenta asupra oamenilor si totusi atit de aerian sa nu-i spun altfel.

Preotii, toti in par, destul de smeriti in fata inaltilor prelati, cu prieteniile si antipatiile dintre ei vizibile, au facut ca slujba sa fie deosebita. „Trupa de desant” a  BOR-ului in Scandinavia in toata splendoarea ei si forta Episcopului Macarie printre supusii mariei sale.

Ienoriasii, cca 100-150 de bucati, oameni la locul lor, fara scandaluri ca odinioara. Dar si asa , la Agapa de dupa , unii carora limba e aspra, se gudurau pe linga unul si altul dintre oficialitati. Dar trebuie sa fie si din astia. Nu? Totusi tin sa reamintesc ca , ipocrizia a existat oricum. Incepind de la organizare. Datorita fricii ca biserica va fi goala la venirea Episcopului Patriarhal, Macarie sa pozeze in mare scula pe bascula a facut in asa fel incit citiva preoti au venit cu pelerini. Cam 15-20 de bucati. Un fel de turism electoral , dar asa e la romani. Pe dinafara vopsit gardul si inauntru-i leopardul. Ipocrizia tipica pe care unii opun in fata, incercind sa pretinda.

Cam asa am vazut eu , in mare , liturghia si ocazia prin careromanii din Copenhaga. Daca cineva nu va fi de acord , e treaba lor . Voi scrie despre fiecare in parte asa cum am vazut eu dincolo de gardul vopsit cu intentii bune.

4 răspunsuri la „Dincolo de aparente

  1. Am ajut si eu neinspirata idee de a merge la biserica.Am fost invitat de un membru al biserici in care mi s-a spus ca o sa vina un multi preoti si unul trimis de Daniel, si ca ar fii frumos sa fie citi mai multi enoriasi in biserica si mai ales ca o mica donatie e intotdeauna bine primita,pot sa mai anunt si alti romani sa fie prezenti la biserica.Vor sa arate citi enoriasi vin la biserica din Copenhaga,de parca nu ar stii toti ca intr-o duminica obisnuita nu sunt mai multi de 3 enoriasi prezenti la slujba!!
    Oricum, m-am trezit duminica dimineata sa ajung si eu la biserica.Mare mi-a fost surpriza cind am ajuns la ora 11 la biserica,sa vad ca unii din enoriasi erau afara, in curtea biserici.Eu crezind ca nu mai sunt locuri in biserica!Da’ de unde! Stateau la un fum de tigare!Nu stiam ca acum asa e moda sa ajungi la biserica si in timp ce popa tine slujba sa stai afara la o tigare!
    Cind am intrat in biserica,multi stateau in picioare, pentru ca desi unii mai putin simti, nu puteau sa se miste sa faca si altora loc linga ei, asa ca ocupau o banca intreaga.
    Si mai mare mi-a fost surpriza,cind intr-un sfirsit am gasit un loc liber,ca sa aud cum au inceput telefoanele sa sune!Ce sa mai spus ca un „enorias” aflat in fata,fara nici un pic de bun simt sau rusine fata de ceilalti enoriasi sau de marii preoti, se conversa la telefon cu iubita!
    Din pacate nu am putut rezista prea mult in biserica, cind am vazut ca toti devenisera intr timp fotografi profesionisti!Cel putin jumatate din „enoriasi” fotografiau si filmau marele eveniment care avea loc!Ii inteleg, cine stie cind o sa mai fie atit de multi prezenti in biserica!Fiecare cu cite un telefon,sau o camera foto, se filmau si se fotografiau.Si poate as fii inteles, daca se fotografia si se filma marele obor de preoti prezenti,dar cind au inceput sa filmeze si sa fotografieze enoriasi, deja mi-a dat seama de mare mea gresala de a veni la biserica.Nu le-a trecut prin mintea lor cu un singur neuron,ca poate unii enoriasi au venit la biserica sa se roage, sa se simta mai apropae de Dumnezeu si nu neaparat sa fie fotografiati?
    Probabil ca pozele sunt dovezile care trebuie arata-te lui Daniel citi enoriasi sunt prezenti!
    Nu stiu cum se suporta unii vazindu-se atit de superficiali si patetici!
    Presupun ca alte evenimente nu au in viata lor,daca asta e placerea lor!
    Cu aceasta ocazie mi-am readus aminte de ce nu imi face placere sa ajung la „biserica” si sigur nu cred ca o sa mai aung curind!
    Doar putine ginduri din neplacuta „experienta” pe care am avut-o la biserica!

  2. Probabil ca si tu ai fost unul din cei ce fumau in fata biserici, dar eu am vazut o doamna (sau domnisoara trecuta de prima tinerete) care era foarte obosita deoarece lucrase simbata si duminica venise sa se odihneasca la o tigare in fata biserici!
    Si nu ai fost singurul care face fotografii,daca ai fost la biserica ai observat ca majoritatea si-a scos telefonul ultimul model cu camera digitala si alte instrumente si fotografiau tot ce se putea.Parca ar fii fost ultima data cind ajungeau la biserica,presupun ca e ultima daca cind ajung la biserica pina la urmatoarea vizita a unui popa sus-pus.

Lasă un răspuns

