Asigurari = Furt legal

Am vorbit cu mama si mi-a spus ca trebuie obligatoriu asigurata casa in care stau ei. Am incercat sa inteleg ,de ce? Nu merg pe drumurile publice sa accidentez pe cineva, nu vine potopul si daca vine e treaba mea. Nu-i treaba lui Basescu sau al lui Boc cum nici al lui Iliescu sau Nastase. Am dreptul de a imi asuma un risc? De ce? Dupa cum spune mama trebuie sa-i dai o suma de bani asiguratorului care nu te despagubeste decit in citeva cazuri si alea foarte interpretabile. In cele mai multe cazuri in schimb nu deoarece nu platesti suficient. Daca te afli intr-o zona inundabila nu te asigura in situatii de inundatii, daca te aflii intr-o zona cu potential de alunecari de teren , nu te va asigura daca e sa cada muntele peste tine. Te va asigura doar pentru accidente sau va trebui sa platesti in functie de risc. Nu imediat, ci ulterior cind va fi acceptata. Interesant. Cam cum s-ar putea definii accidentele cind totul este un accident. Si nasterea unui copil de multe ori se datoreaza unui accident. Da statul o lege sa te oblige sa le decartezi bani la smecheri. Pai daca nu vreau ,si-mi asum riscul? Nu il accidentez pe vecin , nici nu merg cu casa pe drumurile publice. De ce sa fiu obligat sa o asigur? Una e sa vrei si sa ai dreptul de a avea asigurare dar sa ai si dreptul de a iti asuma riscul. Daca nu vreau , nu trebuie obligat. Dar si asa nu-i legal si intri sub incidenta legii. Esti obligat si punct. Nu ai alternativa. Daca nu platesc poate veni statul sa-mi ia casa pentru neplata obligatiilor. Interesant. Foarte interesant modul in care statul are grija de siguranta a si mai putin de venitul tau. Venitul tau trebuie redirectionat cu prcadere celor care nu fac nimic de catre lege. Ca unde-i lege nu-i tocmeala. Asa incepe dragostea de banca si dragostea de asigurari. Cu statul de drept care te obliga, nu-ti da posibilitatea de  a alege. Esti liber sa respecti legea, nu-i bine sa alegi. Si daca legea -i proasta e lege. Si daca ti se da iluzia ca ai de unde alege, surpriza. Banii tot la cap ajunge indiferent ce alegi. Indiferent cum se numeste asiguratorul sau banca poti constata ca in spatele actiunilor si managemantului firmelor de asigurari se afla de cele mai multe ori aceiasi jucatori de poker controlati indeaproape de aceleasi firme strategice.

Se poate spune ca atunci cind ai masina trebuie sa o asiguri, ceea ce intr-un fel e normal ca se intimpla tot felul de incidente. Problema e ca si asa valoarea asigurarilor sint supra evaluate.

Normal, eu sint elitebilist (fara accidente cu vinovatie) cum s-ar spune doeoarece de 7 ani de cind am asigurare in Danemarca , firma mea de asigurari nu a platit nici o koroana catre o alta persoana. Dar si aici e o smecherie a sistemului de asigurari. Am avut o intrerupere de asigurare acum 2 ani fiindca o dobitoaca nu mi-a acordat prioritate de dreapta si i-am vindut masina asiguratorului ei. Pina mi-au trimis banii , pina am cumparat o noua masina a durat cam 2 luni asa ca , acum asigurarile nu-mi iau in considerare cei 7 ani fara accident ci doar ultimii ani. Adica 2 ani. Acum mi-am schimbat masina si a trebuit sa-mi fac o noua asigurare. Daca era cu 5 % , 10% mai mare, intelegeam ca e o masina mai noua. Dar cind oferta e cu aproape 100% mai mare nu mai inteleg nimic. Anul trecut am platit 4500 dkk pe an. La masina asta noua trebuia sa platesc 8200 dkk pe an la prima oferta. Greu am reusit sa gasesc pe cineva care sa poata face o asigurare mai mica. A trebuit sa-i mint la inceput si ulterior m-au prins in citeva minute asa ca pina la urma am descoperit motivul ridicarii pretului.Masina cu aceeiassi centimetri cubi, aceeasi grupa de masina ,dar asigurarea mai mare deoarece nu mai sint elitebilist din cauza ca am intrerupt asigurarea 2 luni. Deci datorita celor 2 luni in care nu am platit taxa de proectie asiguratorului, nu se mai ia in consideratie ceilalti ani de inainte fara accident si-ti ridica cit vrea cocoselul lui. Dupa multe telefoane si nervi s-a rezolvat, dar si asa asigurarea este acum mai mare decit cea de anul trecut. E un fel de a te bate cu morile de vint. Cum nu sint Don Quijote incep sa ma enervez pe asa sisii smecheri pina o sa le pun o bomba sub cur 🙂

Care ar fi diferenta dintre ei si tiganii care cer taxa de protectie? Nici una , doar ca unii au legea-n mina , si altii sint „concurenta neloiala”.

In fine , astia ii avem, cu astia defilam. Pina cind? Pina cind o sa se sature lumea de ei si o sa-i jupuiasca de vii. Dar pina atunci , le dau circ si piine…. 😀 😀 😀

Lasă un răspuns

