„Afaceri” romanesti

M-am oripilat de multe ori si nu de putine ori mi-am pus intrebarea de ce dracu’ produsele romanesti nu se vind? Ce au altii mai bun. De exemplu italienii ce au ei la vinuri ceea ce nu avem noi? Cu toate podgoriile italiene si cele romanesti la un loc si nu poti sa aprovizionezi logic o lume intreaga. Nu ai suficient struguri in Italia sa poti sa faci miliarde de litrii de vin ca sa poti asigura intreaga planeta. Asta daca nu care cumva il mai indoaie cu apa sau alte surse de transformare a apei in vin. Poate ceva magic. Ceva greu de inteles.

Si cum e cu vinul e cu orice. De la castraveti la apa si inapoi. In spatele marilor oameni de afaceri si a firmelor de renume romanesti se afla cite o corporatie care tine pretul asa de sus incit tu il injuri pe roman sau pe cine stie cine fara sa-l poti vedea pe cel care decide. In spatele firmelor romanesti mari , cum ar fi , Farmec, Borsec etc , este cite o corporatie sau un evreu care le-o trage la baietii astia destepti, carieristi si plini de ei. Mari oameni de afaceri care cind ii vezi la televizor multi spun bravo lor , si cind nu mai sint acolo o sug unuia si altuia. Dar sint respectati nevoie mare nestiind sclavul care-i vede la televizor, ca doar cu 5 minute inainte s-a sters la gura. Il cheama, Copos,sau Videanu sau Vintu, ei sug suficient de mult. Si asta la popriu. Oricum una spalata e ca una noua.

Cum turcul vinde apa cind el nu are pentru el? Si e si ieftina , foarte ietina comparativ cu cea romeasca. Raspunsul cred ca mi l-am gasit singur. De cele mai multe ori am crezut ca oamenii de afaceri romani sint incapabili. Cred ca m-am inselat. Cred ca sint vinduti si ei , si familiile lor unuia care cind i se scoala il cheama la ingenunchere. Pe el cu intreaga familie, iar el , pentru ca are, trebuie sa se supuna, umil si servil celuia care il finanteaza.

Aud tot mai des ca , vai , salamul de Sibiu, apa minelala romaneasca, vinul romanesc….Da, bune. De ce nu se vinde decit cu sacosa? Pai simplu. Nu se da voie de adevaratul proprietar pentru a nu-si face concurenta.

Asa ca il injuram pe Tarzan si maimuta iti fura banana.

