O capusa guvernamentala. Erhverv og selskabestyrelsen

Orice tara are un buget din taxe si impozite. Simplu.Il taxeaza pe cel care produce bani si ii cheltuie pe ce vor muschii lui in functie de cine l-a finantat anterior. Pe ideea ca „ajuta” te mai taxeaza un pic. Unde se duc banii……n buzunarul puturosilor.

Acum 5 ani, in 2005 cind am deschis firma, a fost simplu. M-am dus la Skat si am completat un formular, am facut ceea ce a trebuit sa fac si gata. S-a rezolvat repede. Ieri, am fost sa deschid alta.  Dar nu la Skat. La http://www.eogs.dk/ adica Erhverv selskabestyrelsen. O agentie guvernamentala care isi desfasoara activitatea cu preponderenta de 99% pe internet iar acolo lucreaza efectiv 3 persoane. Din 1917 infiintata in sfirsit am aflat de ea acum. Celelalte nu stiu ce fac , sint doar cu numele si cu salariile deloc mici. De ce m-am dus acolo. Fiindca nu aveam Digital ID si a trebuit sa-l predau personal. Se afla undeva intr-o cladire de birouri cu multe lifturi dar intrarea e pe scara de servici si este si singurul loc unde scrie ca acolo este aceasta agentie. Toate celelalte birouri au lifturi, au numele scris pe panouri mari in partea stinga cum intrii, al acestei entitati se afla pe usa metalica din dreapta care te duce catre birou. M-am invirtit un pic pe afara sa vad o placuta cu numele agentiei unde iti inscrii firma si nu am vazut-o. Adica nu este.

Asadar urc sus pe scari la et. 1 si acolo surpriza. 3 cotofane birocratice, un mascul si doua toape, infulecau fara pic de jena din croissant. Nici nu se asteptau sa intru inauntru. Cum totul se desfasoara in majoritate pe internet ei nu sint deranjati chiar deloc. Majoritatea se duc la contabil si el face totul de la computer de acasa. Eu sint roman si ma duc sa vad fiindca mai am si intrebari sa pun si nu sint chiar usoare raspunsurile. Asadar i-am prins in fapt. Produceau totusi ceva ca orice om aflat in sistemul bugetar. Firimituri. A venit o doamna zimbind , si-a cerut scuze si i-am predat hirtiile. Mi-a spus ca in citeva zile imi trimit ci CVR-ul adica Nr. de inreg Am pus si eu citeva intrebari ca sa ma lamuresc si raspunsul care devine clasic se pare si logic in opinia unora: „Ai toate informatiile pe net ” Hai ma !s zici tu?  Pai nu stiu sa interpretez ceea ce scrie pe net. Saraca…nici ea nu stia ce sa raspunda, asa ca a trebuit sa se sfatuiasca si s-a sfatuit asa de bine incit din bou m-au facut vaca, m-au plimbat din cuvinte in cuvinte si concret …m-am lasat pagubas.  Daca ma enervam , chemau politia ca au dreptul birocratii.

Dar cel mai interesant este numarul angajatilor. Ei ereau 3. Pe site sint insa mai multi. 15 Si majoritatea tineri, suficient de spalati pe creier de scoala care i-a invatat ca economia si afacerile se bazeaza pe taxarea celui care munceste si luatul de catre ei. Iti baga legea in nas, chiar daca e anormala , e lege, asa cum un anormal este …..in opinia unora….normal.

Sistemul este un sistem electronic. Astia 3 habar nu au cum se maninca supa ,dar despre un sistem atit de complicat. Care o fi bugetul acestui sistem electronic cu 3 dobitoci intr-un birou ascuns in spatele unei usi de metal si alte 15 fotografii pe net? Nu stiu dar fiind o Agentie Guvernamentala e destul de substantial. Acum or mai fi si in spate, dar unde in spate? Fiindca in spate nu maie decit o toaleta biroul sefei si o bucatarie mare. Citeva camere de depozitare si citeva fisiere. O sa ma intrebati de unde stiu…Am aflat fiindca am intebat. Si findca am intrebat mi s-a raspuns. Inca nu a devenit secret de stat.

Asadar , pentru a mai „usura” din munca celor de la Skat, ca oricum incepe si acolo sistemul electronic deci concret o frec sau o plimba de la stinga la dreapta, au mandatat  o alta Agentie. Functioneaza bine Agentia. Nu e nimic rau la asta. Dar functiona si inainte si mai e totusi o problema. De ce trebuie sa aiba un buget aceasta institutie infiintata fara nici o logica normala, decit daca ii crezi motivele mincinosului, pentru a alimenta conturile de cheltuieli ale statului directionate catre anumite firme private agreate de statul danez si care aprovizioneaza cu croissant si cafea, pixuri personalizate si hirtie igienica, la preturi exagerate. Ca sa nu mai spunem ca nu ii vad deloc folosul din punctul meu de vedere ca si cel care plateste taxe. Unde a fost acum 3 ani, 5 ani. Eu nu am avut conexiuni cu ei si totusi am functionat.  A functionat inainte la fel de bine, de ce acum a trebuit sa fie infiintat altceva? Orice ar spune oricine, motivul este unul. Capusarea bugetului de stat de firme private acceptate de guvern care ofera servicii si produse consumabile la preturi astronomice. Ce sint banii lor? Sint bani tai, dar nu te inteeseaza fiindca si tu ai bni de croissant.

Ea a existat in totdeauna, dar eu nu am folosit-o niciodata. Nu am auzit de ei niciodata in tot timpul in care am avut legaturi mai mari sau mai mici cu Skat, cu alte agentii guvernamentale. Ce fac concret? Aduna bani produsi de ecnomie , nefacind nimic concret sau daca e sa faca raportul e de 1 la 100. E normal, functioneaza in folosul comunitatii pe bani multi, de la mine, de la tine, de la fraieri.

Fugiti de birocrati ca dracu de tamiie. Daca mai sint si de la taxe e ca dracu. Nu de alta , dar nu se stie de unde sare iepurele.

One response to “O capusa guvernamentala. Erhverv og selskabestyrelsen

  1. eu as fugi coane, dar nu ma lasa, unde te intorci dai tot de ei. Vorba aia: vrei sa arunci cu batul intr-un caine si nimeresti un birocrat.

Lasă un răspuns

