Educatia in Danemarca

Nimeni nu va scrie sau va va spune cealalta parte a adevarului, asadar lasind la o parte subiectivismul, nationalismul sau orice alta forma de indoctrinare am sa spun lucrurilor pe nume asa cum sint ele din prisma unuia care a putut sa vada invatamintul danez si din alt punct de vedere. Voi incepe cu educatia celor 7 ani de acasa.

Educatia celor 7 ani de acasa in Danemarca aproape ca nu exista. Parintii nu au capacitatea de a isi educa copii deoarece sint programati sa nu forteze copilul sa faca lucruri care nu-i convin. Ca siu cum copilul stie sa faca diferenta dintre rau si bun. Dupa nastere este predat la virsta de 1 an la morpleje (mama de i9mprumut) Un fel de cresa unde se socializeaza animalutele gata fatate :)). Sint tratati ca si printese sau printi si multe din hatiruri le sint facute. Pina la virsta prescolara isi petrec viata si educatia fara sentimentul familiei traditionale in locuri straine. Educati cu binisorul si in colectiv, concentrarea de informatii se va face la nivel de colectiv si mai putin la nivel individual ceea ce duce la o egalizare a inteligentei individuale. Strimbatul pe strada, plinsul sau tavalirea prin magazine este ceva la ordinea zilei, plinsul si agresivitatea impotriva cuvintului parintilor sint ceva normal si fac parte din educatia omului in primii ani de viata.

La scoala, sistemul impus de lege este ca toti sint egali. Profesorul sau dascalul nu are voie si nu are cum sa-i separe pe cei mai inzestrati de cei mai putin inzestrati. Jocurile de copii handicapati fara sare si fara piper, modul de invatare si programa scolara fiind foarte simplista se adreseaza unei capacitati intelectuale simpliste. Neexistind posibilitati de constringere si sistemul de invatamint fiind egal, exceptia va fi absorbita de majoritate si va deveni parte integranta din sistem inabusindu-i capacitatea intelectuala mai diferita datorita sistemului de uniformizare a volorilor umane. Asta nu inseamna ca nu exista exceptii, dar aceste exceptii confirma regula in care un copil care este nascut vedeta va muri speranta datorita uniformizarii informatiilor bagate pe git ca la niste redusi mintal ceea ce bineinteles va fi foarte greu de strapuns atita timp cit familia din cauza celor 7 ani de acasa inexistenti nu mai pot sa-si exercite influenta.

De la clasa intii pina la clasa a 7 a, perioada in care ar trebui cernut un pic valoarea individuala a fiecarui elev, nu exista nici o posibilitate de departajare intre un prost si un destept, un inteligent sau o putoare. Cum sint copii mai dotati si altii mai putin dotati, egalizarea lor va duce la egalizarea in defavoarea celor mai dotati. Vorba aia , nu poti sa-l ridici pe unul care nu are capacitate, dar poti sa-l cobori pe unul cu capacitate. Si asa se ajunge in clasa a 7a, a-8-a, s.a.m.d.

In clasele primare, profesorii sint si ei la rindul lor invatati dupa acelasi sistem si de cele mai multe ori sint polivalenti. Ideea ca sint foarte capabili este o iluzie transmisa. Profesorul de matematica preda si desenul. Profesorul de Istorie preda daneza, iar cel de franceza preda si muzica. Imposibilitatea constringerii unui elev face ca pe el sa-l doara-n cur de profesori, neavind cei 7 ani de acasa , respectul este ….

Din Clasa a 7 a se trece la o scoala un pic mai reala cu sisteme de calificative prin care sa-i deosebeasca pe cei care nu au fost prostiti pina la aceasta virsta. De mila de sila, fara respect si fara ambitii, sistemul ii trece ca rata prin apa lasindu-le iluzia ca ei sint persoane speciale. Nu are importanta ca habar nu au tabla inmultirii sau teorema lui Pitagora. Nu are importanta legea gravitatiei si nici de ce se freaca aerul de ei, ca oricum umbra exista datorita soarelui si cam o fac degeaba pe planeta….Danemarca.

In fine, facultatea. Ehehehe, facultate ce bine e.La facultate totul e posibil. Ajuns intr-o biblioteca ca orice copil cauta carti cu poze si desene colorate. Cele fara dialoguri sint plictisitoare si asa ajunge ca sa caute…..acul in carul cu fin. Nu stie ce, si cum. Ar vrea dar nu-l duce. Nu-l duce programul. Windowsul de baza din cutia craniana. Cel care ar trebui sa fie dos-ul capacitatii intelectuale. Cei 7 ani de acasa. Primii ani de scoala. Locul unde se introduc informatiile si programele specifice. Prea tirziu. Hard discul este ocupat de jocuri si programe colorate si facute pentru o clasa inferioara a inteligentei. Ei vor, dar nu mai pot. Nu inteleg cum vaca nu e mov ca asa au vazut pe ciocolata Milka.

Asa totul este uniformizat, aplatizat, unde nascutii genii ,mor sperante datorita unui sistem „civivlizat ” catre care toata lumea se indreapta , mintind la TV-eu, la Stiri , in toata presa formatoare de opinii , creeind iluzia ca in Danemarca sistemul de invatamint este foarte bun. Thin Again. Din banii mei de taxe, sistemul imi distruge viitorul copiilor mei.

Un sistem care functioneaza si la care au acces toti. Elitele in schimb au cu totul o alta educatie. Asa este cu educatia si scoala daneza dincolo de ce vorbesc politicieni de cacat, profesori de 2 lei care mint in cunostinta de cauza. Nimeni nu va dorri sa spuna ca fiul meu, sau fiica mea este o proasta dupa ce termina scoala. Nu. Niciodata. Ipocrizia parintilor va face ca sa spuna invers. Scoala daneza este una dintre cele mai bune. BULLSHIT. Ipocrizie ridicata la rang de virtute.

Intr-un cuvint, scoala daneza este un dezastru. Unde un potential geniu il distruge din fasa , de la virsta de 1 an din cauza parintilor uituci si interesati mai mult in zona individualista, legilor statului si a „sistemului civilizat” plin de rahat in care diamantele sint ascunse foarte bine.

4 responses to “Educatia in Danemarca

  1. Sa sti ca suntem multi care avem curajul sa spunem adevarul si nu doar despre educatia daneza ci si despre restul lucrurilor.Suntem multi care avem ochi si vedem, de la o posta ,minciuna,ipocrizia,falsitatea .Dar nu toti au talentul tau de a scrie si descrie corect ceea ce vad.Tot ceea ce scrii este perfect adevarat,nu exagerezi cu nimic,mai mult inca, nici nu spui tot.Totusi nu multi vor fi cei ce vor accepta acest adevar.
    Poate intr-o zi te hotaresti sa scri ceva despre sistemul medical in Dk.E atat de laudat de ai spune ca nu mai exista asa ceva.Din punctul meu de vedere este un dezastru si pot oricand demonstra asta,oricui doreste.As fi fost curios sa aud parerea ta.
    Sanatate si spor la scris!

  2. nu inteleg de ce atata critica, daca nu sunteti multumiti puteti reveni la voi in tara poate copii vostri si voi insiva veti fi mai educati si optimisti, nu exista nici o tara unde totul e ok.

  3. Sunt de total alta parere.

    Am studiat peste 2 ani in Danemarca si cunosc multi alti studenti romani care, la fel ca si mine, sunt placut surprinsi de sistemul danez de invatamant. E total diferit fata de cel din Romania. Sistemul din tara noastra natala, il consider infect, nu altceva! Acel sistem mai mult te prosteste decat te invata. De ce spun asta? Pentru ca in invatamantul romanesc de multe ori trebuie sa inveti pe de rost multe lucruri, iar la examen trebuie sa le rescrii. Parca sunt examene de proba ale capacitatii de memorare. Spun ca trebuie sa le inveti pe de rost pentru ca sunt lucruri care nu iti starnesc interesu si abia le poti intelege, deci doar asa poti trece examenul/testul. E risipa de neuroni, nervi, etc. Ca sa nu mai specific de relatia profesor-elev si alte cele.

    In Danemarca, la primul meu examen scris, am ramas placut surprins cand ne-au informat profesorii ca in timpul examenlui putem sa avem la noi oricate carti, caiete cu notite din care sa luam informatii folositoare pentru examen. Lucru care mi se pare foarte intelept. (nu ca si in Romania unde la un examen nu ai voie sa te impotmolesti in vreo teorema, idee etc. , deci trebuie sa ai o memorie foarte apriga). Intelept pentru ca in viata reala avem acces la informatii, trebuie doar sa stim cum sa le folosim, deci in facultate poti sa te antrenezi cu folosirea informatiilor, nu inteleg de ce conducatorii romani sau cei care sustin acel sistem de invatamant considera ca e bine sa le memoram.

    Sistemul danez nu e asa. La colegiul la care am studiat (UCN) si facultatea unde voi continua din septembrie (AAU) e total altceva: proiecte efectuate in echipa, pe informatii reale, pe cazuri reale, examene pe proiecte etc. Acolo pur si simplu aplici teoria care ti-a fost predata, arati ca stii sa o folosesti si sa o aplici, lucru care mi se pare mult mai eficient in pregatirea unui student in facultate.

    Un absolvent al unei facultati din Romania care doreste sa lucreze in domeniul in care a studiat, nu are suficiente cunostinte acumulate in facultate, pentru un loc de munca din domeniu. De ex. un absolvent al unei facultati de economie, pe profil contabil nu are nici habar de munca unui contabil (o stiu de la fosti colegi de-ai mei de liceu care au continuat facultatea in Romania iar apoi au venit aici, in Danemarca la master).

    Deci nu stiu de unde sa creat aceasta opinie proasta despre sistemul danez, comparativ cu cel romanesc, dar imi pare o total invers situatia.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s